تبلیغات

 

لیگ برتر والیبال

باخت غیر منتظره و مشکوک به تبانی مدعی قهرمانی در لیگ برتر والیبال ایران

برخی نتایج در هفته‌های پایانی دور مقدماتی لیگ برتر والیبال شائبه تبانی و شرط‌بندی را ایجاد کرده است.

هفته بیست‌و‌پنجم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» چهارشنبه، با هفت دیدار در شهرهای سیرجان، آمل، تهران، ورامین، یزد، گنبد و رامسر پیگیری شد.

فولاد سیرجان ایرانیان از جمله تیم‌های میان جدولی بود که این هفته برای قطعی کردن حضورش در جمع هشت تیم برتر مرحله دوم، مقابل قهرمان نیم‌فصل نمایش خیره‌کننده‌ای داشت و با نتیجه 3 بر صفر از سد مستحکمی چون فولاد مبارکه سپاهان عبور کرد و راهی پلی‌آف شد. شاگردان سعید رضایی در این رقابت موفق به کسب امتیازات 25 بر 22 در ست‌های اول و دوم شدند و با ثبت امتیاز 26 بر 24 کار را در ست سوم تمام کردند تا انتقام باخت 3 بر صفر دور رفت را نیز از حریف بگیرند.

فولاد سیرجان ایرانیان با ثبت سیزدهمین پیروزی، سی‌وهشت امتیازی شد و تیم فولاد مبارکه سپاهان نیز پنجمین شکست فصل خود را تجربه کرد. رقابت دو تیم در مدت زمان 88 دقیقه برگزار شد. شهباز صدری، حسین پورکاشیان، محمد آقایی و علیرضا پوردهقان به‌عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول و دوم، نظارت و قضاوت این بازی را برعهده داشتند.

بازیکن شهرداری سیرجانهمچنین شاگردان پیمان اکبری در تیم پیکان در هفته بیست‌وپنجم درحالی به مصاف هورسان رامسر رفتند که هدفی جز تثبیت جایگاه دومی در جدول نداشتند؛ به‌خصوص آن‌که پیکان در جدال با تیم‌های 16 بردی، رقابت تنگاتنگی داشت و یک لحظه غفلت موجب پشیمانی‌اش برای این تیم بود. اما هورسان رامسر در این دیدار به بهترین شکل ممکن از امتیاز میزبانی استفاده کرد و در 3 ست متوالی و با کسب امتیازات 25 بر 15، 25 بر 22 و 25 بر 21 مقابل حریف به پیروزی رسید تا پیکانی‌ها شکست بدهنگامی را تجربه کنند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  پر طرفدارترین سوژه های اینستاگرام

این هشتمین برد هورسان بود که جمع امتیازات آن‌ها را به عدد 27 رساند. خودروسازان پیکان با این شکست جایگاه خود در رتبه دوم جدول را به مخاطره انداختند؛ پیش از این و در هفته دوازدهم پیکان با نتیجه 3 بر صفر مقابل هورسان به پیروزی رسیده بود. یونس حسن‌زاده و نادر انصاری ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند که 89 دقیقه طول کشید. محمد محبوب عشق‌دوست و علی‌اکبر پاکدلان نیز به عنوان داوران اول و دوم، بازی را قضاوت کردند.

نتایجی که در این دو بازی اتفاق افتاد رنگ و بوی تبانی و شرط‌بندی می‌داد. به گواه برخی کارشناسان تیم سپاهان و پیکان در بدترین حالت ممکن خود هم می‌توانستند حریفان را شکست دهند، اما این اتفاق رخ نداد. این نتایج مخصوصاً برای سیرجانی‌ها از اهمیت بالاتری برخوردار بود، چراکه آنها با پیروزی مقابل صدرنشین لیگ، توانستند جواز حضور در مرحله پلی‌آف را کسب کنند.

پاسور تیم سپاهانتیم هورسان هم که برای بقا در لیگ برتر می‌جنگد، برابر تیم دوم جدول به پیروزی رسید و حالا این شانس را دارد که با کسب نتیجه خوب در هفته پایانی و اندکی خوش‌شانسی در لیگ برتر بماند. هرچند که سند و مدرک معتبری برای اثبات شرط‌بندی و تبانی در این مسابقات برای فدراسیون والیبال وجود ندارد، اما با توجه به حرف و حدیث‌هایی که همیشه در سال‌های اخیر وجود داشت به نظر می‌رسد ثبت این نتایج کمی دور از منطق باشد. اهالی والیبال از فدراسیون درخواست دارند تا تدابیری بیاندیشد که تیم‌ها اجازه انجام این کارها را نداشته باشند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  ووشو کار سپاهی و دلبسته به علی خامنه‌ای دوپینگی از آب درآمد

شهرام عظیمی، رئیس سازمان لیگ برتر والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی، درمورد شائبه تبانی و شرط‌بندی در لیگ برتر والیبال اظهار داشت: هر انسان آزاده و معتقدی باید نسبت به این موضوع حساس باشد. در سال گذشته هم حرف و حدیث‌هایی بیشتر در لیگ دسته اول مطرح شد و من تصمیم گرفتم چند نفر را به محل برگزاری مسابقات اعزام کنم تا به صورت نامحسوس شرایط را زیر نظر بگیرند.

وی ادامه داد: پس از آن هم درخواست برگزاری جلسه اضطراری کردم تا بدانیم درصورت مسجل شدن این حواشی چه برخوردی باید انجام دهیم. سال گذشته با وجود تلاش‌های فراوانی که انجام دادیم هیچ سند و مدرک معتبری به دست ما نرسید که اگر می‌رسید حتماً واکنش ما را هم می‌دیدید.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: درمورد نتایجی که هفته گذشته هم رقم خورد باید به چند نکته اشاره کنم. به عنوان مثال تیم پیکان در دور رفت با نتیجه 3 بر صفر به تیم سقوط کرده آذرباتری باخت. نمی‌توان گفت که شرط‌بندی یا تبانی در کار بوده، چراکه به هرحال در ورزش این اتفاقات رخ می‌دهد و گاهی روز یک تیم نیست. در دور برگشت سپاهان هم به مس باخت.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی چند کتاب برای سرمایه‌ گذاری و افزایش ثروت

عظیمی افزود: ما همه چیز را طبیعی نمی‌بینیم و حساسیت خاصی روی موضوعات داریم. بدون شک این نتایج را هم بررسی می‌کنیم، اما تاکنون هیچ سند و مدرک معتبری به دست ما نرسیده است.