تبلیغات

 

بازی کارتی با صاحبخانه مبارزه کنید (Fight The Landlord)

بررسی بازی کارتی با صاحبخانه مبارزه کنید (Fight The Landlord)

به این مطلب از سری مطالب آموزش بازی‌های کارتی و مناسب دورهمی در این سایت خوش آمدید. در این مطلب ما نحوه کامل انجام بازی کارتی با صاحبخانه مبارزه کنید (Fight The Landlord) را پوشش خواهیم داد. مقاله را با توضیح مفهومات عمومی این بازی و نحوه انجام آن شروع می‌کنیم، سپس جزئیات بیشتری از بازی را بیان می‌کنیم.

بازی کارتی با صاحبخانه مبارزه کنید (Fight The Landlord)

بازی کارتی با صاحبخانه مبارزه کنید (Fight The Landlord)، یک بازی جالب و استراتژیک است که توسط 3 بازیکن انجام می‌شود. این بازی یک نوع مسابقه است که بازیکنان باید در آن تلاش کنند زودتر کارت‌هایشان را بازی کرده و تمام کنند. این بازی بصورت کامل در یک ویدئو نیز آموزش داده شده است. برای مشاهده این ویدئو در یوتیوب، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

مقدمات بازی

برای انجام بازی شما نیاز به یک دسته کارت 52 تایی استاندارد و 2 جوکر (در مجموع 54 کارت) دارید. همچنین همانطور که گفتیم یک بازی 3 نفره است و 3 بازیکن نیز برای انجام آن نیاز است. در هنگام بازی، یک خودکار و کاغذ نیز برای ثبت امتیاز در دسترس داشته باشید.

توزیع کارت در بازی کارتی با صاحبخانه مبارزه کنید

یکی از بازیکنان دیلر یا همان دست دهنده‌ی بازی می‌شود. او کارت‌ها را باید بر بزند و سپس یکی از بازیکنان بالاترین کارت دسته کارت را رو به بالا می‌کند و در وسط دسته کارت قرار می‌دهد. پس از آن دیلر باید به هر بازیکن (از جمله خودش) 17 کارت بدهد. کارت‌ها بصورت یکی یکی و در جهت ساعتگرد پخش می‌شوند. دیلر اولین کارت را به بازیکنی که در سمت چپ او نشسته است می‌دهد. سپس بصورت ساعتگرد یکی یکی کارت‌ها را پخش می‌نماید تا همگی 17 کارت داشته باشند.

در نهایت 3 کارت در دست دیلر باقی می‌ماند. این 3 کارت را بصورت رو به پایین در وسط میز قرار می‌دهد.

بازیکنی که کارت را رو به بالا کرد باید بعنوان اولین بازیکن حکم می‌کند.

هدف از انجام بازی

با صاحبخانه مبارزه کنیدهدف از انجام بازی کارتی با صاحبخانه مبارزه کنید (Fight The Landlord)، این است که اولین بازیکنی باشید که تمام کارت‌های خود را وسط میز بازی می‌کنید. کارت‌ها می‌توانند در قالب ترکیب‌های مختلف در وسط میز بازی شوند. زمانی که یک ترکیب در وسط میز قرار داده می‌شود، پس از آن، تنها یک ترکیب مشابه با رتبه بالاتر می‌تواند بازی شود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بررسی و تحلیل بازی ویسکی پوکر (Whiskey Poker)

رتبه بندی کارت‌ها

از بالاترین رتبه با پایین‌ترین رتبه، رتبه بندی کارت‌ها بصورت زیر است:

جوکر قرمز، جوکر مشکی، کارت شماره 2، آس، شاه، بی بی، سرباز، کارت شماره 10، کارت شماره 9، کارت شماره 8، کارت شماره 7، کارت شماره 6، کارت شماره 5، کارت شماره 4، کارت شماره 3.

در حین بازی، خال کارت‌ها در رتبه بندی هیچ اهمیتی ندارد.

ترکیب‌های مختلف کارت‌ها: مثال

کارت تنها: تنها یک کارت. مثلا کارت شماره 4

ترکیب جفت: یعنی 2 کارت با رتبه برابر. مثلا دو کارت شماره 7

ترکیب‌های شامل 3 تایی

3تایی: یعنی 3 کارت با رتبه برابر. برای مثال 3 کارت شماره 5.

3تایی به علاوه یک کارت: یعنی 3 کارت با رتبه برابر و یک کارت با رتبه دیگر: مثلا 3 کارت شماره 8 و یک کارت شماره 3.

ترکیب 3تایی به علاوه یک جفت: یعنی 3 کارت با رتبه برابر و 2 کارت با رتبه دیگر با هم برابر: مثلا 3 کارت شماره 10 و 2 کارت شماره 4.

ترکیب‌های شامل توالی

توالی (حداقل 5 کارت): 5 کارت که رتبه‌هایشان پشت سر هم باشد. مثلا کارت شماره 3، 4، 5، 6 و 7.

جفت توالی (حداقل 3 جفت): چند جفت کارت که هر جفت رتبه‌هایشان با هم برابر است و در کل رتبه جفت کارت‌ها پشت سر هم باشد. برای مثال کارت شماره 4، 4، 5، 5، 6، 6.

3تایی توالی (حداقل دوتا 3تایی): چند تا 3تایی از کارت‌ها که هر کدام از 3تایی‌ها رتبه‌شان با هم برابر باشد و در کل رتبه سه‌تایی‌ها پشت سر هم باشد. مثلا کارت شماره 7، 7، 7، 8، 8، 8.

ترکیب 3تایی توالی به علاوه چند کارت (حداقل دوتا 3تایی): چند تا 3تایی از کارت‌ها که هر کدام از 3تایی‌ها رتبه‌شان با هم برابر باشد و در کل رتبه سه‌تایی‌ها پشت سر هم باشد به همراه چند کارت دیگر که با این‌ها هم‌رتبه نیستند. برای مثال کارت شماره 10، 10، 10، سرباز، سرباز، سرباز و کارت شماره 3 و 5.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی بازی بیگ های لو

3تایی توالی به علاوه جفت (حداقل دوتا 3تایی): چند تا 3تایی از کارت‌ها که هر کدام از 3تایی‌ها رتبه‌شان با هم برابر باشد و در کل رتبه سه‌تایی‌ها پشت سر هم باشد به همراه یک جفت کارت هم‌رتبه از رتبه دیگر. مثلا بی بی، بی بی، بی بی، شاه، شاه، شاه، شماره 3، شماره 3، شماره 9، شماره 9.

ترکیب‌های شامل 4تایی

4تایی به علاوه 2 کارت: 4 کارت با رتبه برابر به همراه 2 کارت با رتبه متفاوت. مثلا 6، 6، 6، 6، 10، بی بی.

ترکیب 4تایی به علاوه 2تا جفت: 4 کارت با رتبه برابر. و دو جفت کارت هم رتبه. برای مثال سرباز، سرباز، سرباز، سرباز، 5، 5، 7، 7.

ترکیب‌های مهم بازی

بمب: 4کارت با رتبه برابر: 4، 4، 4، 4 (از تمامی ترکیب‌های پیشین بالاتر است.)

راکت: جوکر – جوکر (از تمامی ترکیب‌های پیشین یا بمب بالاتر است.)

حکم کردن

حکم بازیکنان بر روی صاحبخانه بودن است. صاحبخانه به تنهایی در برابر دو بازیکن دیگر بازی می‌کند. یک حکم ممکن است 1 باشد، یا 2 یا 3 و یا اینکه یک بازیکن از حکم کردن عبور کند.

همانطور که پیش از این نیز گفتیم، بازیکنی که کارت ذکر شده در بخش توزیع کارت را رو به بالا می‌کند، اولین نفر باید حکم کند.

کسی که حکم را برنده شود، 3 کارت اضافی وسط میز را برای خودش برمی‌دارد و به دستش اضافه می‌کند.

انجام بازی کارتی با صاحبخانه مبارزه کنید (Fight The Landlord)

برنده حکم، اولین بازیکنی است که باید یک ترکیب را در وسط میز قرار دهد. بازیکن بعدی باید یک ترکیب مشابه با همین ترکیب که رتبه کارت‌های آن بالاتر است بازی کند. یک بازیکن، همیشه می‌تواند ترکیب بمب بازی کند، بدون اینکه توجه کند که چه ترکیبی پیش از او بازی شده است.

اگر یک بازیکن، ترکیب بازی‌ شده‌ی قبلی را بزند، بازیکن باید از بازی کردن عبور کند. پس از 2 بار عبور از بازی پشت سر هم، یعنی دو بازیکن نتوانند بازی کنند، کارت‌ها جمع می‌شوند. بازیکنی که آخرین ترکیب را بازی کرد، یک ترکیب جدید را شروع می‌کند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی بازی ورق بادام زمینی ها

بازیکنی که اولین نفر کارت‌هایش را تمام کند، برنده دور بازی خواهد بود.

امتیازدهی

اگر صاحبخانه برنده شود، صاحبخانه به اندازه حکم به علاوه‌ی ضریب‌های هر حریف، امتیاز کسب می‌کند. و اگر صاحبخانه ببازد، هر یک از رقبا، به اندازه حکم به علاوه‌ی ضرایب، امتیاز کسب می‌کنند.

زمانی که صاحبخانه می‌بازد، هر دو رقیب امتیاز کسب می‌کنند. یعنی اصلا اهمیتی ندارد کدام یک از رقبا اول کارت‌هایش را تمام کرده است، هر دو امتیاز خواهند گرفت.

هر بار که یک ترکیب بمب یا راکت در طول دور بازی، بازی می‌شود، حکم ضربدر 2 می‌شود.

برای مثال، اگر حکم 2 بود و در طول بازی یک ترکیب بمب و یک ترکیب راکت بازی شد، حکم این دور از بازی 8 می‌شود. یعنی 2*2*2.

یعنی حکم اورجینال 2 پس از اینکه بمب بازی شد، یکبار دو برابر شد و شد 4 و پس از اینکه راکت بازی شدف یکبار دیگر دو برابر شد و شد 8.

قوانین بازی کارتی با صاحبخانه مبارزه کنید (Fight The Landlord)

جوکر‌ها و کارت‌های شماره 2، در هیچ توالی نمی‌توانند وجود داشته باشند.

یک بازیکن که از یک نوبت عبور می‌کند، در صورتی که بازی به او برگردد، هنوز می‌تواند یک ترکیب را بازی کند.

حرف آخر

در این مطلب بصورت کامل، قوانین بازی کارتی با صاحبخانه مبارزه کنید (Fight The Landlord)، نحوه انجام این بازی، نحوه توزیع کارت و محاسبه امتیاز و مشخص کردن برنده را توضیح دادیم. امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد و همچنین از انجام این بازی در دورهمی‌هایتان لذت ببرید.