تبلیغات

جدال فیل هلموث و دنیل نگرانو ; پوکرباز برتر کیست؟

جدال فیل هلموث و دنیل نگرانو ; پوکرباز برتر کیست؟

جدال فیل هلموث و دنیل نگرانو ; پوکرباز برتر کیست؟

در آستانه برگزاری یکی از مهمترین مسابقات حرفه ای پوکر هدز آپ پیش رو، دنیل نگرانو و فیل هلموث همچنان مشغول بحث درباره این پرسش هستند که: بهترین پوکرباز کیست؟

حواشی پوکر به عنوان یک ورزش پرطرفدار که در میان سایر انواع ورق بازی دارای محبوبیت بیشتری میباشد امروزه بخشی از جریان های رایج میان حرفه ای های پوکر است. دنیل نگرانو و فیل هلموث نیز در آستانه برگزاری رقابت مهمشان بر سر یک پرسش مهم مشغول جر و بحث هستند: چه کسی بهترین پوکرباز است؟

حواشی مشخص کردن بهترین پوکرباز میان دنیل نگرانو و فیل هلموث

دنیل نگرانو بیوگرافی و کارنامه درخشان و موفقی در دنیای پوکربازی دارد، در نقطه مقابل بیوگرافی فیل هلموث و موفقیت های بدست آمده توسط او در مسابقات جهانی پوکر WSOP نیز وی را در زمره پوکربازان مشهور و موفق قرار میدهد.

برگزاری مسابقه پوکر هدز آپ فیل هلموث و دنیل نگرانو
برگزاری مسابقه پوکر هدز آپ فیل هلموث و دنیل نگرانو

با اینحال میتوان گفت هر دوی این پوکربازان مانند بسیاری از پوکربازهای مشهور دیگر در یک مساله ناکارآمد هستند:

دوری از حاشیه و جر و بحث!

البته در دنیای سلبریتی محور امروزی این میتواند به نوبه خود نوعی مزیت نیز محسوب شود! چراکه بسیاری از سایت های پوکر آنلاین و یا برگزارکنندگان تورنمنت های پوکر به دنبال همین حواشی هستند تا از طریق اسپانسری و تبلیغات پوکربازان موفق و پرحاشیه بتوانند نام برند خود را در فضای مجازی و نیز در بین طرفداران پوکر به شکل موثرتری تبلیغ کنند…

به تازگی اعلام شده که مسابقه پوکر هدز آپ دنیل نگرانو و فیل هلموث که قرار بود ۱۶ مارس ۲۰۲۱ برگزار شود با تاخیر مواجه شده و زمانبندی آن به تاریخ ۳۱ مارس تغییر یافته است. اکنون این تاخیر به نوعی فرصت پرورش یافتن حاشیه های جدید و بیشتر در دنیای پوکر را فراهم آورده است!

چندی پیش بود که نگرانو به ادعای همیشگی هلموث حمله کرد… او با زیر سوال بردن ۲۵ دستبند طلای WSOP فیل هلموث آن موفقیت ها را مربوط به گذشته دانست و حتی فیل هلموث را یک پوکرباز رده متوسط خطاب کرد.

  • قابل توجه است که فیل هلموث با کسب ۲۵ دستبند طلای مسابقات جهانی پوکر WSOP رکورددار موفقیت در این زمینه است.

جای تعجب نداشت که در مقابل فیل هلموث که تقریبا از هر فرصتی برای بیان این ادعای خود که او بهترین پوکرباز است استفاده میکند ادعای خود را در معرض خطر دید و به این گفته های نگرانو واکنش نشان داد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بازی پوکر به صورت حرفه‌ای با استفاده از زبان بدن

البته هلموث در ابتدا تلاش داشت تا با واکنش های غیرمستقیم حاشیه ها را به سمت مورد نظر خود هدایت کند و پاسخدهی به نگرانو را به طرفدارانش واگذار نماید با اینحال طولی نکشید که این حواشی به یک گفتگوی داغ میان نگرانو و هلموث تبدیل شد.

هلموث با انتشار این توییت از پوکربازان مطرح دیگر نام برد و خطاب به نگرانو گفت که وقتی تو درباره بهترین بازیکن پوکر تاریخ صحبت میکنی میبایست با این پوکربازان روبرو شوی و بتوانی به مدت ۳۰ سال آنها را شکست دهی.

بهترین پوکرباز کیست؟

خوب، شاید اگر این سوال را از فیل هلموث ملقب به پسر بداخلاق پوکر بپرسید پاسخ آن مشخص باشد! با اینحال بسیاری نیز مانند دنیل نگرانو پاسخ دیگری برای این پرسش دارند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  فیل هلموث (phil hellmuth) ; پوکر باز آمریکایی برنده 15 دستبند سری جهانی پوکر
فیل هلموث و دنیل نگرانو در یک مسابقه پوکر هدز آپ مهم به مصاف هم خواهند رفت
فیل هلموث و دنیل نگرانو در یک مسابقه پوکر هدز آپ مهم به مصاف هم خواهند رفت

جدول زیر مربوط به رده بندی پوکربازان بر اساس بیشترین میزان درآمد کسب شده میباشد:

نام پوکرباز مبلغ کسب شده به دلار آمریکا
برایان کنی (Bryn Kenney) 56,403,505
جاستین بونومو (Justin Bonomo) 53,263,236
دنیل نگرانو (Daniel Negreanu) 42,053,307
اریک سیدل (Erik Seidel) 37,748,125
دن اسمیت (Dan Smith) 37,058,718

جدول رده بندی برترین پوکربازان بر اساس میزان درآمد کسب شده در تورنمنت های لایو پوکر

البته منصفانه است بگوییم که حتی این رده بندی نیز نمیتواند مشخص نماید کدام پوکرباز برترین است، زیر اکنون دو پرسش دیگر مطرح میگردد:

  • مبلغ ورودی که این پوکربازان برای حضور در تورنمنت های مختلف پرداخت کرده اند تاثیر مستقیم در مجموع مبلغ کسب شده دارد.

این یعنی وقتی پوکربازی در یک تورنمنت رده بالا حضور پیدا میکند طبیعتا در صورت موفقیت پول بیشتری را نسبت به پوکرباز دیگری که در تورنمنت های رده پایین شرکت میکند بدست می آورد. بنابراین ممکن است یک پوکرباز خوب به دلیل مشکل در تهیه بودجه بانکرول خود نتواند در این زمینه به رقابت بپردازد.

  • مساله دیگر این است که بسیاری از پوکربازان حتی به ندرت در تورنمنت های لایو یا همان زنده که بصورت حضوری برگزار میگردد شرکت میکنند.

این بدان معنی است که از آنجاییکه بسیاری از مسابقه های پوکر بصورت کش گیم (Cash Game) و یا بصورت جمع های خصوصی برگزار میگردد عملا ارقام و موفقیت های بسیاری از مسابقات پوکر بطور رسمی ثبت و ضبط نمیشود. پس ممکن است یک پوکرباز در خارج از تورنمنت های رسمی حتی پول بیشتری بدست آورده باشد.

نگرانو میگوید برای مسابقه با هلموث آماده است

به هر ترتیب ماجرای این حواشی انتخاب بهترین پوکرباز مطمئنا تا زمان آغاز مسابقه پوکر هدز آپ نگرانو و هلموث به طول خواهد انجامید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  مصاحبه ویدئویی حسین انسان با پوکرنیوز ; نمی توانم منتظر بمانم تا بار دیگر (پوکر) لایو بازی کنم!

دنیل نگرانو ملقب به بچه پوکر که به تازگی در یک مسابقه پوکر هدز آپ مقابل رقیبش داگ پولک شکست سنگینی متحمل شده است.اکنون با انتشار این توییت توضیح داده که از آن رقابت تجربه های خوبی بدست آورده است. وی همچنین اشاره کرده که امیدوار است این تجربیات و تمرین های اخیرش در دیدار پیش روی مقابل هلموث موجب برتری او گردند.

بنابراین میتوان به وضوح دید که حاشیه در دنیای پوکر سطح حرفه ای تنها به عنوان بخشی از روند طبیعی پیش از شروع یک مسابقه تبدیل شده است. پوکر به نوعی یک ورزش ذهنی محسوب میشود که در طی برگزاری رقابت ها پوکربازان تحت فشار روحی شدید قرار دارند، بر همین اساس این حواشی حتی شاید برای آنها مفید نیز باشد!!

علیرغم این حواشی دنیل نگرانو و فیل هلموث با هم دوستان صمیمی هستند
علیرغم این حواشی دنیل نگرانو و فیل هلموث با هم دوستان صمیمی هستند

در واقع نمی بایست فراموش کرد که اغلب پوکربازان در کنار تمامی این حاشیه ها و در محیط بیرون از دنیای حاشیه دوستان صمیمی هستند، لااقل درباره نگرانو و هلموث که بدینصورت است…

اکنون باید منتظر مسابقه هیجان انگیز بود تا دید کدام یک پیروز رقابت خواهد بود، دنیل نگرانو یا فیل هلموث؟

تبلیغاتcanonbet